技術顧問 - CM 3系列戰術教學 - 第三講

 
高手教路區

 

☆★ 第三講 (知已知彼,百戰不殆)
作者:Kaiser Cantona

 

原則一:知已知彼,百戰不殆


即使你用任何無敵的戰術,都要以球員為準。戰術的建立必須要配合球員(除非你買球員去配合自己啦!)。以柏金為例,佢係一個好勁o既前鋒,不過由於佢速度慢,用佢o黎打長傳急攻的箭頭就係浪費。因此,你必須根據己方球員的特質去改戰術,如1.唔打急攻而打小組,2.響withball度將柏金墮後較砲,3.將柏金打中場(佢可以o架!)。

 

另外,分析自己對波o既優點同缺點,球員速度快o既優點就要將佢o既withball/withoutball距離拉長,防守球員弱點速度慢就唔好set佢助攻(withball),如果防守球員唔夠班,唔好用咁多中場/前鋒,放多個人幫佢。

 

同時,我o地要係每場球賽之前,詳細分析對手能力。大家可以係球賽之前,先留意對手球員的能力特性,針對其特性佈置相對位置(力量弱就對力量強加hardtackle,頭球差就對頭球好的等),對手球員form,士氣(如果係進攻球員就要考慮marking,係防守球員o既話,你就passto果邊,集中攻擊),助攻(assist)同入球數字(果d代表個個球員係唔係重心球員,使唔使mark),球隊陣形(佢打4-1-2-1-2,你就將攻勢放係翼,擺大個球就打突擊)。

 

另外買球員亦係一個重要o既環節-唔係好球員就要買番o黎,係要睇o下你隊波,同你d隊手o既打法,以家朗拿度就係一個好o既反面例子。你先要知到你要乜o野類型球員,先去諗買邊個球員。好似就算現實中o既曼聯買o左羅比堅尼,戰術上都冇機會俾佢發揮佢o既速度同腳法(除非佢轉打翼)。你首先睇o下隊波差d乜,如兩翼成日出波(我指係評述話crossing果種),但係前鋒頭槌唔好頂唔入,咁韋利/費格遜就o岩你,但係你走去買奧雲,頭槌又唔夠人頂,貴貴又有鬼用乜?結果你隊波將會好似前幾年o既AC米蘭,成為球星墓地。謹記!運籌帷幄之中,決勝千里之外。

 

進攻戰略原則:活用比較優勢

呢個原則其實最重要係-千萬唔好硬碰硬!不過呢個原則,係[知己知彼]o既實踐。當你檢查完對手之後,知到對手o既虛實時會發現,其實好多時對手後衛並不是萬能,佢點都有野弱過你。你需要o既,正係針對你位置上所對住果個防守球員,用戰術配合前鋒o既比較優勢去對付佢!強後衛如亞當斯,tackle,heading,jumping,position都好好,高波你死硬,小組又冇甜頭,但係佢速度極慢-你就搵一個快過佢o既前鋒(就算唔係真係好快,都至少要快過佢),打兩個MC,用多d直線去做快速o既急攻(評述叫use hi space),相反,對手速度快,攔截好,你就唔好用直線,passingsetdirect,然後放過高佬上前啦!總言之,你唔好玩最強對最強咁硬碰,而應該針對佢o既弱項,放一個擁有***比較優勢***o既人落去(不過建立一條多樣化o既鋒線比起其他o野都重要)。

 

當然啦,係cm3o既世界上,硬係有一d乞兒球員真係全能(好似史譚),咁或者你應該考慮派人暗殺佢..... (呵呵呵)